Goed herstellen van een slijmbeursonsteking

Kan ik zelf iets doen zodat mijn knie niet meer zo'n pijn doet?

Slijmbeurs ontsteking in je knie. Vlak onder je knieschijf, daar doet het pijn, het is ook dikker daar. Zeker als je je knie helemaal buigt doet het flink pijn. Iedereen heeft je al duidelijk laten weten dat je vooral moet rusten. Dus dat doe je. Maar is er dan helemaal niks dat je kunt doen?

peesontsteking knie Amersfoort

Botten, spieren, pezen...

Je knie is het gewricht waarmee je de botten van je been kunt bewegen. Op de botten zit kraakbeen, als bescherming. Stevige banden houden het gewricht bij elkaar. Bewegen doe je met de spieren die aan de pezen vastzitten. De slijmbeurzen zitten tussen de pezen en het bot. Daar is het ontstoken. Nogal logisch dat het pijn doet als je beweegt.

Slijmbeurs ontsteking knie: oefeningen kunnen je helpen

Zolang de pijn accuut is, kun je inderdaad het beste rusten. In die periode helpen we cliënten vaak de pijn te verlichten. We komen graag even bij je langs. Dan zien we hoe het met je gaat en kunnen we kijken of we je al op weg kunnen helpen. Op die manier wordt je herstel goed gevolgd en kun je (zodra het kan) beginnen met de rekoefeningen. Als je weer gewoon kunt bewegen en je spieren zijn los en op lengte, kunnen we veel voor je doen.

Sterk blijven, om herhaling te voorkomen.

Je krijgt, naast sterkere spieren, ook advies over je manier van bewegen en je houding. Die slijmbeurs ontsteking in je knie is het gevolg van chronische overbelasting. Je houding is verkeerd of je maakt een verkeerde beweging die je keer op keer herhaalt; op je werk of bijvoorbeeld bij het hardlopen. We vinden wat tot jouw klacht leidde. Dan weten we ook hoe je kunt voorkomen dat dat weer gebeurt.

Wil je meer weten?

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen je graag bij jouw herstel!